Base Camp

Hej på er! 😀
 
Ja ni läste rätt! Killarna är nu äntligen framme på Base Camp!
Igår kl kl 11:43 (svensk tid), fick vi det positiva beskedet. 
Efter 6 dagars vandring så hade dem äntligen kommit fram till Base Camp som ligger på 4800 möh. 
 
Första dagen där fanns det inte mycket på agenda, bortsett från att landa och hitta en ny pannlampa. Pappas lampa, som låg i packningen, hade tråkigt nog gått sönder under vandringen upp till Base Camp. Då tänker ni kanske precis som jag tänkte - Nej, ska han behöva fortsätta klättringen utan pannlampa? - Men oroa er inte! Även om man inte kan hitta en supermarket på Base Camp så finns det tillräckligt med extra utrustning om det skulle behövas 😊 
När pannlamp-problem var löst så fick killarna en stor måltid serverad, alla blev mätta och belåtna. Därefter somnade dem tryckt i sina tält medan snön föll utanför. 

Den 07/09 började med den efterlängtade Pujacermonin.
Killarna och deras framtida klättring blev då välsignad av en Lama. 
Det är en speciellt och trevlig tradition som dem var glada över att delta i.
Efter det så spenderades dagen med vila och god mat. 
Imorgon är det is-träning som gäller, och killarna ser fram emot utmaningen. 

Nedan ser ni en bild på killarna från Larke Pass som dem passerade under vandringen, och en bild på min skäggiga pappa 😊
 
 

Det var det för dagens sammanfattning. 
Som alltid så kan ni följa killarnas resa här:https://share.garmin.com/4BJJV, och jag håller er uppdaterade så gott jag kan. Vi hörs! 
 
/Emma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0