Coachmöte

För ett tag sedan träffade jag min coach Johan för att dra upp riktlinjerna inför expedion till Manaslu i augusti 2022. Det är lång tid kvar och en riktigt bra möjlighet att bygga från grunden. Steg ett sträcker sig fram till årsskiftet och då skall jag ha droppat 5 kg. Träningen skall vara allsidig och fokusera på:
 
Uthållighet, styrka samt VO2 max (syreupptagningsförmåga)
 
Så det blir att rulla på med sedvanlig expeditionsträning. Är riktigt skönt att jag får bygga utan tidspress. Efter årskiftet skall vi stämma av läget och dra upp riktlinjer för första halvåret nästa år.
 
En annan sak jag måste ta tag i är att jag är stel som ett kylskåp;) det kommer bli smärtsamt att ta tag i detta men jag har inget val för på Manaslu krävs det smidighet. 
 
Världens bästa coach Johan. 
 
Senaste veckorna har jag haft några bakslag i form av mindre bristningar i ljumske samt baksida lår. Det vill till att träna smart och hålla mig innanför vad kroppen tål. 
 
Pergite!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0