Träningsvecka 9

En vecka till att lägga till handlingarna, en kanonvecka där jag verkligen laddat på rejält med bland annat hela fyra backpass, 11 timmar totalt och hela 5400 höjdmeter upp/ned. Känner mig riktigt nöjd med denna veckan. Ett par av backpassen i veckan var riktigt bra träning inför Denali, kallt med blåst och en vindeffekt under -20 grader.  I morgon startar en ny vecka med nya träningspass, alla lika viktiga för min förberedelse inför Denali. Fokus nu ligger på uthållighetsträningen (bära tungt) samt konditionsträningen (intervallöpning). Är det något jag tonar ner nu så är det styrketräningen där jag kör igenom kroppen en gång per vecka. Mina knän känns numera helt ok och detta beror utan tvekan på all snöträning och därmed en mjukare stegisättning nedför. 
 
1x270 min backträning stegjärn 33 kg
1x150 min backträning stegjärn 33 kg
2x120 min backträning stegjärn 33 kg
2x90 min styrketräning/intervaller löpning
 
Totalt: 840 min
 
Pergite!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0