Träningsvecka 2

Dags att lägga ytterligare en träningsvecka bakom sig och se fram mot nästa vecka. Bara att mala på. I torsdags var jag och tankade ur mig 10% av min syreupptagningsförmåga. Jag lämnade blod. Ett enkelt sätt att hjälpa andra människor. Har gjort detta sedan jag var 18 år gammal så det har blivit några liter:). 
 
 
Konsekvensen för mig som lämnar blod är försumbar. Syreupptagningsförmågan bättrar på sig på ett par veckor. Planeringen inför Denali rullar på. Har fått tag i Stålspade som vi skall ha med oss på expeditionen. Valet föll på KLAS, kort lätt attackspade, alltså likadan som jag hade när jag gjorde min värnplikt som Jägare på K3
Fördelen med KLAS är att den är ihopfällbar samt att den bara väger ca 1,5 kg.
 
Har även bokat upp extra väskor på flyget så nu kan Stefan och jag ha med oss 5x23kg + 2x10 kg i handbagage. 
Detta var riktigt dyrt tycker jag. Ca 6.000;- i extra kostnad. Å andra sidan hade vi inget val, alla grejor måste ju med. 
 
Träningsvecka 2
 
Backpass 1x150 min 32 kg i ryggan
Styrketräning 1x60 min
Löpning 1x60 min intervaller
1x90 min styrketräning
1x90 min backträning med stegjärn 32 kg i ryggan
1x90 min löpning
 
Totalt: 540 min
 
Pergite!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0