Pergite! Träningsvecka 1

Nytt år nya möjligheter! Pergite! vilket betyder framåt. Har varit en skön helg med en del extra tid för träning. Känns som formen är hygglig å jag fokuserar nu främst på tre saker inför Denali expeditionen: styrka/uthållighet samt kondition. Den först nämna är det jag har lättast för och mitt absoluta fokus ligger på uthållighets och konditionsträning. Många tuffa backpass med riktigt tung packning skall genomföras samt mycket löpträning med intervaller. 
 
Swedish Vikings
 
För någon vecka sedan var Stefan å hälsade på och vi körde ett backpass i Falköping. Planeringen pågår för fullt inför expeditionen och vi har fördelat upp sysslorna för när vi väl flyger ut till BC på Denali 24/5-18 måste alla prylar vara på plats. 
 
Jag har tagit ett beslut om att starta expeditionen 5 kg lättare än senast. Tror att det kommer att gynna mig. Har för närvarande ca 2 kg innan jag nått min matchvikt. 
 
Träningsvecka 1
 
1x60 min trekking med 28 kg i säcken
1x60 min styrketräning
1x120 min backpass med 28 kg i säcken
2x60 min löpning varav ett "Björgenintervaller" 4x4 min.
1x180 min backpass 28 kg 
 
Totalt: 540 min
 
Pergite!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0