Träningsvecka 15-16

Ett par veckors träning att redovisa. Nu är det mindre än 1 månad kvar tills avfärd mot Denali i Alaska. Allt rullar på bra och jag är frisk och skadefri. Låt det förbli så:) Gårdagens träningspass var minnesvärt. Anlände till Mösse berg å tyvärr är stegjärnssäsongen slut.
 
Det blev 10 vändor i backen och jag var rätt så trött när min arbetskamrat Tord dök upp för lite udda specialträning. Dagens uppdrag var att bära honom uppför backen:)! Tord är en reslig karl och väger 90 pannor men inget är omöjligt. Det var riktigt tufft och hjärtat slog något vansinnigt samtidigt som mjölksyran strömmade genom benen, men, det gick:)!
 
Kommande helg skall Stefan och jag träffas för att gå igenom expeditonen samt säkerhetsträning. Inom kort kommer jag att lägga upp Swedish Vikings expeditionsplan. 
 
Träningsvecka 15
 
2x90 min styrketräning
1x150 min backpass 36 kg
2x90 min backpass 
 
Totalt: 510 min
 
Träningsvecka 16
 
1x120 min backpass 36 kg
2x90 min styrkträning/intervaller löpning
1x60 min löpning snabbdistans
1x150 min backpass 33 kg
1x270 min backpass 33 kg 
 
Totalt: 780 min
 
Pergite!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0