Träningsvecka 12

En riktigt bra vecka! Kroppen känns ok och det löper på som jag vill. I tisdags var jag i Skövde och höll föredrag på Billingens Klätterklubb om mina tre bestigningar av "Seven Summits". Återigen var jag tillbaka på bergen, skön känsla. 
 
Igår åkte jag till Falköping för ett alpint pass. Stängt för säsongen för slalomåkarna och hela härligheten för mig själv. Efter 4 timmar och 1300 höjdmeter var jag rätt så trött, solen sken, varmt å bara en liter vatten med mig tog ut sin rätt. 10 gånger upp och ner blev det i backen innan jag avslutade med några balansövningar. 
 
På torsdag i nästa vecka åker Denali-gänget upp till Jostedalen för alpin träning i en miljö som är lik den på Denali. Skall bli jättekul att träffa grabbarna igen:)
 
Snart är det bara en månad till avfärd mot Alaska Range och det är ett ständigt plockande med utrustning. När jag har klart för mig alltihopa kommer jag lägga upp en packlista samt gå igenom de viktigaste sakerna här i bloggen. Naturligtvis kommer vi att ha med oss en GPS-tracker så det går att följa vår väg uppför Denali "live":)
 
1x120 min backträning 33 kg i ryggan
2x90 min styrketräning/intervaller/cykel
1x90 min trekking 33 kg i ryggan
1x240 min backträning 33 kg i ryggan
1x60 min löpning/intervaller
 
Totalt: 690 min
 
Pergite!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0