Träningsvecka 4

En hygglig träningsvecka. Fick möblera om i passen för att skona knän. Det sliter hårt att gå nedför med tung packning. Strök därför ett backpass i veckan. Igår var jag i Falköping för ett alpint pass. När jag kom dit var det riktigt disigt. Jag håller till längs bort i familjebacken och där stod ett par snökanoner och gick för högtryck vilket gjorde att jag och ryggsäcken var täckt av ett ispansar efter ett par vändor. Tyckte väl att det blev tyngre och tyngre:) Vid första drickapausen fick jag skrapa rent både mig och utrusningen. Därefter höll jag mig lite längre ifrån snökanonerna.
När jag kört 5 vändor i backen tog jag fram kuvertet jag fått av Tord med dagens uppdrag.
Dagens uppdrag var: ryggsäck på, en knäböj följt av en armhävning följt av en knäböj och sedan ta av ryggsäcken. Låter inte så jobbigt kanske men jag skulle göra det 50 gånger:)
Det var jobbigt! Avslutade det hela med 25 knäböj som bonus och stapplade sedan bort till bilen å då tittade solen fram. Kul med träning som jag inte styr över själv för det berikar, tack Tord!
 
1x150 min backe 30 kg
1x210 min backe samt uppdragsträning
1x90 min styrketräning samt intervaller rodd
1x60 min styrketräning
1x90 min styrketräning samt cykel
1x120 min styrketräning samt intervaller löpning
 
Totalt: 720 min
 
Peter fixade Aconcagua, ta del av hans reseberättelse:) 
 
http://www.happyhiker.se/2017/01/12/summit-nr-3-aconcagua/ 
 
Pergite!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0