Premiärtur!

Idag är det premiärtur med mina nya La Sportiva Olympus Mons Evo. En alpin känga som skall klara de kallaste ställena på jorden. Det är en tredelad känga med innersko, mellansko samt ett isolerande ytterskal. Justerade in mina stegjärn igår å det är samma storlek som jag har på mina La Sportiva Spantik så det torde inte bli några problem.
 
Fått ytterligare info om Peters toppstöt på Aconcagua. Denna startades klockan 03 från C2 Nido de Condores på 5650 möh och det gör prestationen ännu större. 14,39 lokal tid stod dom på toppen och efter en lång och mödosam nedstigning var dom nere i BC vid 22-tiden. Så bra jobbat! Grattis Peter!
 
 
Pergite!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0