Träningsvecka 37

Jajamän:) En riktig toppenvecka med riklig blandning av träning. Två kanonpass på gymmet, två kanonpass i Kinnekullebacken, ett nära döden intervallpass a la Marit Björgen toppades idag med ett top of the line pass på cykel där jag slår mitt rekord på nära 4 mil med 1 min, förra rekordet satte jag 3 veckor innan jag drog till Elbrus. Man kommer långt med pannben!
 
Skönt att det fungerar bra men allt är inte på topp. Det är nog så att pannbenet är starkare än kroppen för närvarande. Optimalt blir det när dessa går hand i hand, det kommer dom att göra tids nog. 
 
Nästa vecka är det dags att gå upp på två intervallpass i veckan, 2 Björgen alltså med 4x4 min med 90-95% av maxpuls med tre minuters "vila" mellan varje intervall med 70% av maxpuls. 
 
Nytt rekord!
 
2x90 min backträning, 26 kg i säcken
2x60 min styrketräning
1x90 cykel maxtempo
1x90 min löpning/cykel/intervaller
 
Totalt: 480 min 
 
Pergite!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0