Träningsvecka 40

Nu börjar träningen kännas rejält. Tyvärr har jag fått lite känningar i mina knän, det är framför allt nedför som sliter. Nu gäller det att vara klok och dra isär backpassen i veckorna för att få så mycket vila som möjligt. Annars löper det på enligt plan med en blandning backträning med 26 kg/löpning med intervallpass/styrketräning. Kroppen svarar bra på träningen och sakta men säkert blir jag starkare. 
 
Denali är med mig mycket i mina tankar. Jag vet att det kommer att kräva en 100% insats för att ha en chans att nå toppen. Jag har läst på en hel del om klättringen West Busttress-leden uppför Denali och alla råd säger, kom dit i ditt livs form!. Varnad är väpnad tänker jag och jag gör jobbet. Jag har blivit antagen till expeditionen och flyget är bokat. Nästa steg är att besöka läkare för att få ett dokument undertecknat att jag är kapabel att genomföra detta. Har även fått en lunta med dokument som jag skall skriva under, friskrivning kort å gott å att jag förstår det som jag skall ge mig i kast med. Allvaret kommer naturligtvis när jag läser igenom bibban med papper. 
 
Jag är fast i min målfokusering, jag skall göra allt som står i min makt innan och sedan på berget för att nå mitt mål, bestiga min fjärde Seven Summit, Denali i bergskedjan Alaska Range. 
 
Jag har också börjat titta över min utrustning som behöver bättras på rejält. Bland annat behöver jag en bättre sovsäck. Där står valet mellan en -40 säck och en -25 säck som är cirka ett halv kilo lättare. 
 
Headwall Denali, dit längtar jag med 30 kg på ryggen:)
 
2x60 min styrketräning
2x120 min backträning 26 kg
2x60 min löpning med 2 intervallpass
 
Totalt: 480 min
 
Pergite!
 

Kommentarer
Postat av: Emma

Världens bästa pappa, ingen kan som du :) <3

2016-10-13 @ 23:23:42
Postat av: Anonym

Hatten av för pappsen! Maken till fokus får man leta efter. Kör hårt och smart, kompis!

2016-10-14 @ 22:55:48
Postat av: Kenneth

Tack så mycket min dotter, gör så gott jag kan:)
Pergite!

2016-10-15 @ 13:41:10
Postat av: Kenneth

Jepp kompis, smart e bäst:) osmart=skador.
Pergite!

2016-10-15 @ 13:42:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0