Träningsvecka 52-1

Hejsan där och god fortsättning. Nu är det ett tag sedan jag skrev i bloggen, skall försöka att skärpa till mig lite:) 2015 är slut och jag kan summera min träning så här långt. Jag har under året haft fokus på styrketräning och jag har fått de resultaten jag önskat mig. Jag nådde inte riktigt hela vägen fram med mitt mål att nå 80 kg men det saknades inte mer än ett par kilo. Från att ha haft fokus på styrka kommer jag mer och mer att fokusera på kondition samt uthållighet. 27 Juni åker jag till Ryssland och bestigning av Elbrus i Kaukasus. 
 
Igår var jag uppe i Hallsberg och Martin och jag tog en fin tur i vinterlandskapet kring Kvarntorp. Vi satte ett fast rep i en brant backe med ca 45 graders lutning. Vi använde Jumar, stegjärn samt isyxa. 
 
 
 
 
Igår pratade jag med en klätterkompis, Stefan, som är i Argentina och skall göra ett försök på Aconcagua. Han mådde bra i basecamp men vädret är riktigt kallt och blåsigt. Så här långt denna säsongen har det endast varit 4 dagar där någon kommit upp på toppen av den vita väktaren i väster. Håller mina tummar så att Stefan får en ärlig chans på toppen. Stefans blogg: 
 
http://www.isgren.info/blog-masonry-fullwidth/
 
En bild som jag fått av Tina som nyligen nådde toppen av Kilimanjaro, bra jobbat!
 
 
Träningsvecka 52
 
4x90 min styrketräning/cykel/löpning
1x60 min löpning
 
Totalt: 420 min
 
Träningsvecka 53
 
2x90 min stryketräning/cykel/löpning
1x90 min backe
1x60 min cykel
1x120 min styrketräning/trekking 
 
Totalt: 450 min
 
Träningsvecka 1
 
3x90 min stryketräning/cykel/löpning
1x90 min trekking
1x180 min backträning
 
Totalt: 540 min
 
Pergite!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0