Träningsvecka 50

Shit! Vid dagens träningspass där tanken var att köra intervaller så hände det, vid uppvärmning efter ca 25 min löpning knäpper det till i vaden. Stannar bums och avlastar. Inga intervaller idag:( Knallar så sakteliga hem och kyler ner och därefter ett tryckförband. Skadan sitter djupt i vaden. Detta är samma skada som jag kände av förra veckan. Nu har det gått 6 timmar sedan det hände och det känns bättre men något har hänt där inne. Nu gäller det att vara smart och se till att komma tillrätta med problemet. Alternativen finns ju där, exempelvis cykel. 
 
Annars har träningsveckan varit bra. Två rejäla backpass med 30 kg i ryggan. 
 
Jag leder fortfarande kampen om månadens designer på Suuntos hemsida;) ta en titt och lägg gärna en röst på "min" klocka.
 
http://www.suunto.com/sv-SE/Anpassa-din-egen-sportklocka/Suuntos-designgalleri/
 
Klicka på "månadens designer" å sedan heter klockan "Denali Summit".
 
Denali "Autobahn"
 
 
 
 
2x90 min styrketräning/cykel
1x60 min löpning med intervaller
2x120 min backträning
1x30 min löpning
 
Totalt: 450 min
 
Pergite!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0