Gott nytt år!

Nyss hemkommen efter ett träningspass vill jag önska läsarna i bloggen ett gott slut på 2016 och ett Gott Nytt År!
 
Om jag skall försöka mig på en summering av 2016 har jag haft ett bra år. Har haft en del fina äventyr under året och då tänker jag främst på turen i våras med glaciärträning samt bestigningen av Elbrus. Lärorikt! Där la jag min grund för att kunna verka i alpin miljö.
 
Nigardsbreen Norge
Himalayaveteranen Martin;)
Stefan repellerar
Martin i glaciärsprickan under räddningsövning
Mot HC Elbrus
Summit Elbrus Stefan
Martin och Kenneth
 Tillsammans nådde vi toppen:)
 
Träningen under året har gått riktigt bra och känner att min fysiska status är riktigt bra. Detta skapar en bra grund för att kliva upp dom snäppen som krävs för att klara Denali i maj. 
 
Motivationen är på topp inför 2017 å jag längtar efter varje träningspass. 
 
Jag vill så här på årets sista dag ge min coach Johan ett stort tack för ständigt stöd i min träning och uppmuntrande ord. 
 
Vill även ge Micke på Adventure Lovers ett tack för det gångna året, du leverar alltid! http://www.adventurelovers.se/
 
Inga nyheter från Aconcagua så här långt idag mer än att väderprognosen är oförändrat dyster med extrema vindar. Jag håller tummarna för att Peter får en chans på toppen eller att dom avslutar expeditionen på ett säkert sätt, berget står alltid kvar.
 
Mot nya äventyr 2017!
Toppdelen Denali
 
 
Pergite!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0