Ge blod - Ge liv!

Häromdagen lämnade jag blod. Vet inte för vilken gång i ordningen men i alla fall har jag lämnat sedan jag var 18 år gammal. Då torde jag ha lämnat över 30 liter blod genom åren. Med tanke på att kroppen har ca 4,5 liter blod är det en stor mängd.

Jag gör detta av ett enda skäl. För att ge till dom som behöver detta. Min ansträngning i det hela är att jag får åka till blodcentralen och ett litet stick i armen å 10 min senare är det klart. Enda nackdelen är att jag tappar en del av syreupptagningsförmågan men det rättar ju till sig efter hand.

Om du inte redan är blodgivare hoppas jag att du börjar nu.
Läs mer: http://geblod.nu/

Pergite!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0