Träningsvecka 44-45

Nu så har jag börjat med mitt träningsprogram. Inledningsvis provade jag med den tyngre versionen med mer träning men insåg rätt så snart att jag inte var i skick att klara av det. Blev helt enkelt för långa pass där jag körde slut på mig själv för tidigt i passen. Jag orkade helt enkelt inte hela passet. Det är en radikal förändring att gå från vanlig styrketräning till att köra riktigt tungt. Jag behöver en inkörningsperiod innan jag klarar av att köra hela kroppen samma träningspass. Nu delar jag kroppen i två delar och det känns riktigt bra.

2x30 min löpning
2x90 min styrketräning

Totalt: 240 min

1x90 min styrketräning
2x30 min löpning
2x60 min styrketräning

Totalt: 270 min

Pergite!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0