Träningsvecka 13

Äntligen igång med något nytt! Träningsprogramet som jag kört igång med kallas Starting Strength (progressiv styrketräning). Det hela går ut på att köra begränsat med basövningar så man får använda nästan alla muskeler för att genomföra en viss rörelse. Varje vecka ökar jag vikten med 2,5 kg. Nu i början är det ganska lätt men jag försöker då fokusera på att genomföra varje repetion väldigt långsamt och strikt. Så här i början går passen fort så jag kör några extra övningar för att stärka vissa delar av kroppen där jag har eller har haft skador.
 
Pass 1
3x5 knäböj
3x5 marklyft
3x5 bänkpress
 
Pass 2
3x5 knäböj
3x5 militärpress
3x max chins.
 
Skall bli riktigt kul när vikterna börjar bli riktigt tunga. Jag kör tre pass i veckan.
 
3x60 min styrketräning
1x60 min trekking 25 kg
Totalt 240 min
 
Pergite!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0