Träningsvecka 43 - 8 veckor kvar

Så kom den då, skadan som jag hade hoppats unvika. På långpasset igår klev jag ner från en liten klipphylla och tog emot med enbart ett ben och det klarade inte mitt högerknä. Så dumt att jag inte tänkte på att jag hade 31 kg på ryggen! Detta var fjärde gången jag översträckt samma knä. Ingen omedelbar smärta mer ett konstaterande att det hände något i knät. Idag är det värre, smärtar, går inte att räta på benet samt att det är svullet. Tack och lov har jag många veckor på mig att bli bra. Det blir till att köra försiktig rehab närmsta veckan.
 
Viktmålet kan jag bocka av, 81.9 kg, -10,6 kg.
 
1x120 min trekking 25 kg
60 min löpning med intervaller
240 min trekking 31 kg
 
Totalt: 420 min
 
Pergite!

Kommentarer
Postat av: Mira

Aj aj :-( men du vet vad du ska göra ,.så kommer det att blir bra.

2012-10-28 @ 19:03:05
Postat av: Johan Wass

Tusan också! Jag lider med dig. Men det kommer ordna sig. Nästa vecka dansar du fram med lika lätta steg som innan sträckningen (ev. med ett stödbandage). Sköt om dig!

2012-10-29 @ 16:42:04
Postat av: Anonym

Visst det kommer bli bra! det bara är så.Har varit hos sjukgymnasten så nu vet jag.

2012-10-29 @ 20:31:52
Postat av: Kenneth

Ingen dans blir det de närmaste veckorna, tyvärr.
Men jag har en plan!

2012-10-29 @ 20:32:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0