Träningsvecka 47 - 4 veckor kvar.

Söndag och en välbehövlig vilodag. Träningen har fungerat bra under veckan och en liten ökning mot förra veckan. Körde ett pass på Kinnekulle igår i kuperad terräng, riktigt hårt tempo med full packning. Jag fick min sovsäck igår och det är en "dubbelsäck" med en tunnare sommarsäck som klarar ner till ca 0 grader och en vintersäck som klarar -17, Det finfina är att när man kombinerar dessa så klaras en temperatur ner till -40. Lite tung men vad gör man inte för att slippa frysa.
 
Det närmar sig och det är dags att börja gå igenom utrustning och packlista, vad saknar jag?
 
1x60 min trekking 26 kg
1x60 min löpning
1x60 min styrketräning
2x60 min cykel intervaller.
1x180 min trekking 30 kg.
 
Totalt: 480 min
 
Pergite!

Kommentarer
Postat av: Dalemo

Det ser bra ut! Det går bra med skyddet ser jag! Öka farten sista kvarten!! Jag drar igång träningen nu!

2012-11-27 @ 00:04:52
Postat av: Kenneth

Välkommen till bloggen Håkan. Skyddet e kanon. Jag hänger i och SKALL öka träningsmängden under ett par veckor innan jag börjar trappa ner.

Kör hårt med träningen så tar vi en tur ihop vid tillfälle.

2012-11-27 @ 08:21:10
Postat av: Mira

Hej!
Mikael och Andreas åker på November Kåsan på torsdag .Enduro. Dem börjar köra i olika etapper på lördag kl. 09.00 och kommer i mål mellan 01 och 05 på söndag natt . Det blir ca 11 mil i transportsträcka plus själva tävling på ca 19 mil! Det jag vill komma fram till är att dem har tränat i 1 år för detta .Förväntad temperatur är minus 10 -brrrr.

Undrar hur många grader brukar det vara där i början av etappen respektive på toppen ?

2012-11-28 @ 11:59:40
Postat av: Kenneth

Hej Mira,

November Kåsan e riktigt tuff har jag hört och sett på tv.

Det är sommar i Anderna när vi väl är där och jag kan tänka mig att det e ca 25+ när vi går mot basecamp. Högst upp på berget får vi räkna med mellan -20 och -30 grader, till detta kommer kyleffekten från vinden. Aconcagua är känt för att vara kallt och blåsigt. Brrr

2012-11-28 @ 21:02:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0