Fystest.

Tänkte kort redogöra för innehållet i förra lördagens fystest. Ett fysteam från Mariestad riggade upp en hel del utrustning och sedan körde jag igång. De olika testerna var:

En bana skulle genomföras med ett antal enmetershäckar som skulle passeras både över och under på tid. Över var inga problem men vid underpassagerna kände jag mig duktigt stel och osmidig.

Farttest med mätning efter 10 meters respektive 30 meters löpning.

Stillastående hopp rakt upp för att mäta explosivitet.

Bänkpress (inga problem med 100kg)

Lodräta situps (där var jag helkass vilket betyder att jag måste ta tag i magträningen ordentligt)

Chinsdrag till hakan.

Beep test, konditionstest där jag körde "ända in i kaklet".

Mina testvärden spar jag och så skall jag jämföra dessa med nästa test som jag gör i september.

Mitt värde i detta är att jag fått reda på mina svagheter och kan jobba med dessa samt att det naturligtvis är en motivationsfaktor att veta att jag har ett nytt test om några månader.

Pergite!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0