Varför?

Varför dessa turer till högre höjder?

För mig handlar det i huvudsak om tre skäl. Utan inbördes rangordning.

-Utmaningen. Känslan av att ge sig på något som kräver "allt" av mig i engagemang och uppoffring såväl fysiskt som mentalt.

-Skönheten. Det är så otroligt vackert och ger så många minnen att plocka fram närsom.

-Viljan att lyckas. Gillar att lyckas. Ett exempel är när jag passerade Stella Point på Kilimanjaro samtigt som solen gick upp. Helt plötsligt gick det en superkick igenom kroppen när jag insåg att jag kommer att klara mitt mål som jag drömt om i flera år. Minns denna känsla väldigt tydligt än idag.

Pergite!                                                                                 
Aconcagua 6962 möh


Kommentarer
Postat av: Eivor

Dearest Kenneth,

I admire and respect your efforts. Life is about experience, experiment ,exploring, fantastic memories,knowledge and wisdom along the way. Keep it up....



Eivor

2012-01-15 @ 14:55:32
Postat av: Kenneth

Hej Eivor,

Väkommen till bloggen, jag gör mitt bästa.



Vi ses!



2012-01-15 @ 19:45:51
Postat av: Eivor

Always, all ways.



Eivor

2012-01-16 @ 18:01:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0