Swedish Vikings Expedition Manaslu 2022

Hejsan där, länge sedan senast. I våras skulle jag åka till Nepal för första gången. Covid-19 kom och därmed inställd resa. I den vevan fick jag även domen för mitt högra knä efter skelett samt MR röntgen. Artros och tyvärr går det inte att operera. Skam den som ger sig, istället för att deppa ihop började jag ännu mer rehabträning och i detta nu är knät hyggligt bra. Tillräckligt för att jag skall kunna träna som jag vill. 
 
Till våren är det mening att jag skall göra ett nytt försök och ta mig an en vandring där upp till Everest BC och möjligen klättra några mindre toppar.
 
Den stora planen är att Swedish Vikings återigen ger sig iväg på en expediton som heter duga. Målet är att klättra Manaslu (8163 möh) hösten 2022. Vi är ett gäng som är rejält sugna och det känns riktigt bra med just Manaslu. 
 
 
 
Inom kort kommer jag att träffa min coach Johan och helt enkelt dra upp riktlinjer kring träningen med mål att vara i mitt livs form hösten 2022. Nästa inlägg i bloggen kommer efter mitt möte med Johan. 
 
Pergite!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0