Takeoff Denali!

Nu är det dags att kicka igång träningen på allvar igen. Denali står ju och väntar på mig å inte kan jag komma dit å inte gjort jobbet:) I morgon startar jag min färd mot Denali. Fysiskt som psykiskt. Jag har rannsakat mig själv på djupet, vad kan kan bli bättre på, hur skall jag bära mig åt för att bli ännu bättre?
 
Jag har identifierat några områden: 
 
Konditionsträningen: Jag kör igång med mina "Björgenintervaller" , 4x4 min 90-95% av maxpuls med tre minuters vila mellan varje intervall då jag går ner på 70% av maxpuls. Jag har avsikten att utöka dessa intervaller när jag blivit varm i kläderna:) Jag siktar på att komma upp till ca 6 min. Är nog en "nära döden" upplevelse men det ger bättre kondition. Avsikten är att när jag kommit igång rejält så skall jag köra två intervallpass i veckan.
 
Styrketräningen: Delar upp kroppen i två delar för att kunna köra med högre intensitet. Kommer även att börja med några övningar jag inte kört tidigare för att stärka bålen/ryggen. 
 
Distans/backpass: Tyngre vikt i ryggan. Börjar med ca 22 kg och skall sedan öka mig upp och målsättningen är att jag skall kunna köra långa pass med en bra bit över 30 kg i säcken. 
 
Mentalt: varje dag är Denali med mig, det kommer att bli grymt tufft men jag skall göra allt som står i min makt att lyckas nå toppen. Fysiskt rankas Denali lika högt som Mount Everest så det blir lite å bita i:)
 
Nästa söndag kommer första veckorapporten om träningsveckan. 
 
Häng med i bloggen mot Denali:)
 
Pergite!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0