Expedtition Vallecitos-Aconcagua del 4 Utmarsch!

Efter en god natts sömn i Camp Berlin packar vi ihop våra prylar och börjar nedstigningen till BC. Vägen ner är lång och många tankar går igenom huvudet. Jag är sliten efter det lyckade toppförsöket. Det känns mest tomt. Efter ca tre timmar är vi nere och vädret i BC är bra. Vi gör i ordning vårt tält och får sedan en riktig festmåltid, pizza och tom en skvätt skumpa. Det blir ingen sen kväll utan vi är rätt så trötta och lägger oss rätt så snart efter mörkrets inbrott. 
BC i sikte
Dagen därpå är det dags göra den hela 25 km långa utmarschen i ett svep.
Rast i Confluencia.
Vi går över hängbron och nu har vi bara ett par km kvar. Aconcagua visar sig i sin skönhet och jag tänker för mig själv. "Nu skiljs våra vägar åt min sköna drottning, tack för jag fick komma upp på toppen:)"
Efter ca 8 timmar är vi checkar vi ut från parken.
Då var det över. Vi sätter och i bussen och åker de tre timmarna till Mendoza. Jag vill tacka mina expeditionskamrater, LL, PS, GL samt Martin för god kamratskap och många roliga stunder tillsammans. Jag vill även lyfta fram det suveräna ledarskapet vi hade i våra guider Umberto och Angel. Michael på Adventure Lovers riggade en fantastisk resa till oss där allt var toppen. Tack Micke!  http://www.adventurelovers.se/
Tack till alla er som följt med mig i bloggen och kommenterat! Uppskattar detta. Detta inlägget är slutet på denna reseberättelse. Har du frågor så är du välkommen att kontakta mig.
 
Vad skall jag hitta på nu då? Svaret är vet inte:) Behöver tid att smälta detta och jag får se vad som växer fram. Du är välkommen att titta till bloggen lite då och då så får vi se vad framtiden för med sig.
 
Tack för mig så länge:)
 
Pergite!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Johan W

Tack för din fina reseskildring! Fantastiskt fina bilder. Det blev en spännande resa på mång sätt, även för mig som åskådare. Bra gjort, Kenneth!

2015-02-13 @ 10:06:35
Postat av: Kenneth

Tack för det Johan:) Häng med nästa gång!:)
Pergite!

2015-02-13 @ 18:34:56
Postat av: Eivor

tack for den du ar och att jag har fatt vara med pa din resa.

2015-02-14 @ 20:16:10
Postat av: Anonym

Gör mitt bästa:)Kul att du e med:)
Pergite!

2015-02-15 @ 11:18:34
Postat av: Martin

Åter igen stort grattis till en prestation av det högre måttet! Kul att se bilderna och minnena från vår expedition blir så påtagliga. Känner igen varje gruskorn :).
Jag blir förvånad Kenneth, vad då vet inte vad det blir härnäst :)? Den frågan trodde jag du hade ett givet svar på ;)!

Pergite!
Martin

2015-02-18 @ 15:05:27
Postat av: Kenneth

Tack så mycket Martin:)

Har du något förslag? Är skadan läkt? Vad väntar vi på:)
Pergite!

2015-02-18 @ 18:31:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0