Jotunheimen.

Det drar ihop sig till en skön och träningsintensiv semester. Återigen är Jotunheimen och Nordens två högsta toppar målet. Planen är att ge mig, tillsammans med min grabb, på ett försök att klara både Galdhöpiggen och Glittertind på samma dygn. Tokigt? Visst är det det men jag vet ju inte om jag klarar det och ger det en ärlig chans. Utgångspunkten blir fjällstationen Spiterstulen, www.spiterstulen.no jag menar, hur svårt kan det vara, upp på toppen av Galdhöpiggen och tillbaka ner till Spiterstulen, packa om, upp till toppen av Glittertind å ner igen........ Bilden är Glittertinds vackra topp.


Kommentarer
Postat av: Mira

Jotunheimen jämför dem med natturen i filmen ”Sagan om ringen” och visst blir man sugen men jag har fått nog av regn och snö (kanske för att jag inte är född i Sverige?) så nästa vecka drar jag hemåt dvs. Kroatien  .
Hur många timmar tar det för en topp tror du för det låter avancerad och tufft?

2012-06-25 @ 18:24:09
Postat av: Kenneth

Hej Mira,
Är inte avancerat. Riktigt brant på vissa ställen men ändå relativt enkelt. Galdhöpiggen går nog att göra på ca 6 timmar upp och ner å Glittertind på ca 8 timmar. Om jag försöker på bägge kommer jag ta det betydligt lugnare för att ge mig själv förutsättningar att klara bägge. Jag tvekar lite erkänner jag då uppgiften är riktigt tuff. Vi får se, skall snacka ihop mig med min grabb så tar vi ett beslut om vi kör eller inte.

Hoppas du får det fint i Kroatien medan jag går och trampar snö!

2012-06-25 @ 19:12:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0