Träningsvecka 6

Jajamen, det går bra just nu:) Träningen flyter på och det mesta fungerar som jag vill. Igår var jag på Mösseberg och körde ett tufft pass, 5 vändor i backen med snöskor och därefter ytterligare 5 vändor med stegjärn. Var riktigt tufft med 33 kg i ryggsäcken. Sista två vändorna gick med autopiloten inkopplad, ett steg å så ett till å ett till.....
Det är precis sådana pass som bygger upp en hårdhet och tålighet inför Denali.
 
 
 
Snart är det bara 3 månader kvar till avfärd. Jag funderat över hur jag skall skapa en riktig formtopp. Jag kommer att göra en "Denali Edge" innan avfärd. Det betyder att jag skall göra samma antal höjdmeter på kort tid som Denali klättringen är. Från BC till toppen av Denali är det 4000 höjdmeter och det är skall jag göra som en genrep inför expeditionen. Det blir många rundor upp å ner i Kinnekullebacken:) Funderar på om jag skall göra det på 10-12 dagar fördelat på 4 eller 5 träningspass. Det blir något att bita i:)
 
Tråningsvecka 6
 
1x120 min backträning med snöskor
1x210 min backträning med snöskor/stegjärn
1x60 min styrketräning
3x90 min styrketräning / löpning intervaller
 
Totalt: 660 min
 
Pergite!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0