Träningsvecka 17

Jajamen, det rullar på och skadorna lyser med sin frånvaro:)
 
Idag har jag startat den sista tunga träningen inför Denali och det blev 1600 höjmeter i Kinnekullebacken. Jag skall göra lika många höjdmeter som jag kommer göra på expeditionen. 4000 uppåt och 4000 nedåt. Detta skall jag skrapa ihop på max 2 veckor, förhoppningsvis fortare. 
 
I helgen hade jag besök av andra delen av expedition Swedish Vikings, Stefan var hemma och vi la en hel del tid på att klippa upp rep i lämpliga längder. Skönt att det är klart så vi slipper fippla med sådant i Alaska. Matschemat är också i det närmast klart. Återkommer till detta. Ett rum hemma är totalockuperat av all utrustning och det mesta är klart. Enda frågetecknet är skalkläder men jag hoppas få klart med detta inom kort. 
 
Team Swedish VIkings
 
 
2x120 min backpass med 33 kg
2x90 min styrketräning/löpning intervaller
1x60 min löpning med intervaller
 
Totalt: 480 min
 
Pergite!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0