Träningsvecka 18

Full fart denna veckan med riktigt bra träning. Efter två veckor med riktigt mycket träning känner jag mig lite sliten, det är inte riktigt likadan power i kroppen. Styrkemässigt känns det toppen och konditionen går definitivt åt rätt håll. Jag gör bedömningen att jag ligger väl till i mina förberedelser inför Aconcaguabestigningen. Det kommer dock bli svårt att högprioritera styrka-kondition-uthållighet samtidigt. Så här långt har jag prioriterat styrka och jag har med all säkerhet lagt på mig ett par kilo muskler. I tisdags gjorde jag ett så kallat Coopertest, löpning 3 km på tid och klockan stannade på ca 16,30, hygglig tid för att vara i början på att bygga upp konditionen. Målsättningen är att vara under 15 minuter inom två månader. Bilden är från långpasset denna veckan gick från Varnehem till Skara.  
 
1x90 min löpning samt styrketräning
1x90 min cykel samt styrketräning
1x90 min backträning 25 kg.
1x60 min intervallträning.
210 min trekking 25 kg
1x60 min styrketräning samt cykel.
 
Totalt 600 min.
Pergite!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0