Träningsvecka 17

En finfin vecka med varierad träning. Två dagar i veckan har jag varit med Skara IKs A-lag och fått göra fystester. Allt ifrån kondition till styrka. Har fått bra indikationer om vad jag behöver träna bättre. Mer fokus på att träna bålen och intervallträning för att få upp konditionen. Jag slog dock ett par spelare i beeptestet:) Styrkan i övriga kroppen är det inte något fel på, klarar 120 kg i bänkpress och 170 kg i knäböj. Jag kommer hänga på hockeykillarna så ofta jag kan fortsättningsvis och vara med på deras försäsongsträning. Riktigt skönt att jag även nu är helt skadefri. Vågen visar 87,7 kg. Det mesta pekar ut rätt håll nu:)
 
3x60 min styrketräning
2x90 min fystester
1x60 min cykel
1x90 min backträning 25 kg i säcken.
1x180 min multipass, styrketräning-trekkning 30 kg samt cykel 25 km.
 
Totalt: 690 min
 
Toppkammen Vallecitios 5500 möh.
Pergite!

Kommentarer
Postat av: Johan Wass

Mycket bra resultat, Kenneth! Riktigt roligt att följa dina resultatökningar :)

2014-04-28 @ 09:19:14
Postat av: Kenneth

Hejsan Johan,
Tack! Det känns riktigt bra för närvarande. Idag tror jag det e dags för Coopertestet:)
Pergite!

2014-04-29 @ 08:01:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0