Träningsvecka 16

Träningslusten börjar återvända så smått. Känslan av att åter träna mycket styrketräning är skön. Kroppen minns säkert en del. Jag har mycket att ta igen. Håller mig till mitt program och ökar med 2,5 kilo i veckan. Ett problem med min axel har återkommit. Jag har tidigare till och från haft samma problem och någon gång har jag fått flera cortinsonsprutor som fungerat väl. Jag har även lyckats träna bort det med rehabträning. Jag överväger starkt att lägga in ett rehabpass i veckan och enbart träna axelövningar för att stärka bakre delen på axeln. Jag behöver komma tillrätta med detta i synnerhet som mina pass bara blir tyngre å tyngre. 
 
Jag håller även på att botanisera bland den uppsjö av Aconcagua expeditioner som finns. Förra gången åkte jag med ett svenskt bolag, Swedish Expeditions. Det jag i första hand kollar på är lokala expeditioner. Om jag skall ta en vända dit så vill jag gärna ha bestämt mig ett år innan. Jag söker även efter någon som vill åka med och dela detta äventyr med mig. Några har visat ett visst intresse men det är en utmaning som heter duga och det krävs att man vet vad man ger sig in på. 
 
4x60 min styrketräning
1x60 min trekking 20 kg. 
 
Totalt: 300 min
 
Pergite!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0