Försäkringsproblemet.

Hmm. Hur försäkrar jag mig bäst inför min bestigning av Aconcagua. Svaret fanns närmare än jag trodde, När jag åkte till Kilimanjaro visade det sig att min hemförsäkring inte täckte eventuell olycka på berget utan det blev att teckna en specialförsäkring vi Europeiska. Om jag inte minns helt fel så kostade det cirka en femhundring. Min första tanke var att även denna gång teckna en sådan. Det visar sig att mitt nuvarande försäkringsbolag Tre Kronor, som säljs av Sparbankerna/Swedbank fungerar alldeles utmärkt om man har hemförskring Plus. Sedan är det så att i klättertillståndet som krävs för att bestiga Aconcagua ingår det en räddningsförsäkring, till och med om det erfordras helikoperräddning. Det med försäkring får jag hoppas att slippa utnyttja men det känns bra att det är på plats.


Kommentarer
Postat av: Camilla

Klart Swedbank försäkring fixar det där! ;-)

2012-01-25 @ 07:40:17
Postat av: Kenneth

"Tur" jag har rätt försäkringsbolag!

2012-01-25 @ 19:07:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0