Swedish Vikings, expedition Denali del 2

Vi vaknade "tidigt" dvs när BOB (Big Orange Ball) nådde tältet för då blev det på nolltid typ 40 grader inne i tältet. Skönt att vakna upp i C1 istället för BC. Denna dagen softade vi och lagade käk å gottade oss med den fantastiska omgivningen.
Toppen på Denali i mitten på bilden.
Ski Hill
Stefan e glad över att vara mitt i det underbara
Besök av en fågel på min dojja
Vårt läger i C1
Stefan brassar käk/vatten
Skönhet
Mycket vackrare än så här blir det inte
 
På kvällen började vi förbereda morgondagens flytt till C3, eller kanske C2. Vi gick upp och käkade frukost och packade ihop lägret. En stund in på förmiddagen gav vi oss av och snabbt var vi uppe på Ski Hill, lutning ungefär som en vanlig slalombacke, å jisses vad tungt det gick. Lättade rejält på klädsel å drack för glatta livet för att kompensera vätskeförlusten i solskenet. Det är inte min dag å det kanske inte var så konstigt. Jag brukar alltid ha en "skitdag" i början på mina expeditioner. När vi så kommer fram till C2 kastar jag in handduken. Inte en chans att jag pallar hela vägen upp till C3 så vi sätter ett läger där. 
Tillbakablick mot C1
Jag ser hängig ut tycker jag:)
Inget vidare att vara helt slut men så är det ibland. Vi käkar och slaggar. Dagen därpå startar vi mot C3 lite senare då det är bedrövligt dåligt sikt på förmiddagen. Vi får kämpa bra och det är bitvis whiteout men vi lyckas hålla oss på leden. 
Äntligen framme i C3, 3400 möh, vårt läger
Slappa i tältet:)
Gott om glaciärsprickor
Motorcycle Hill i bakgrunden. 
 
Här slår vi läger bredvid Baker Boys, tre trevliga Amerikanare som vi sedan har kontakt med resten av expeditionen. Dagen därpå tar vi en välförtjänt vilodag och sedan är det dags att bära upp saker till C4.
 
 
Fortsättning följer...
 
Pergite!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0