Träningsvecka 11

Ännu en vecka att summera. Det mesta flyter på tycker jag. Mina knän är inte i bästa skick så jag försöker spara dom så gott det går. Träna måste jag ju:) I denna veckan har jag skruvat på mina intervallpass. Numera kör jag 5 intervaller och har kortat återhämtningstiden till 2 min. Det är riktigt tuffa pass kan jag lova.
 
Idag har jag gått igenom utrustningslistan inför Denali och jag har det mesta. Återstår lite småplock och en del saker överväger jag att hyra på plats i Alaska. 
 
Igår var Martin här och vi körde ett alpint pass i Falköping. Först några vändor i backen i snöskor och därefter med stegjärn. Svetten lackade rejält i solen och vi slet duktigt. Som avslutning körde vi en balansövning som är värdefull inför kamvandring på Denali.
 
Martin med snöskor
 
1x120 min backträning 30 kg i ryggan
2x90 min styrketräning/cykel/intervaller
1x60 min styrketräning/cykel
1x180 min backträning/balansövningar med 33 kg
1x180 min multipass styrketräning/intervaller/cykel
 
Totalt: 720 min 
 
Pergite!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0