Expedition Denali del 5

Slitna är ett bra ord på hur vi var morgonen efter vi kom upp till Basin Camp 4400 möh. Dessutom kände jag av lyftet på 1000 höjdmeter, hjärtat slog fortare å andetagen kom snabbare än i förra lägret men så är det på hög höjd, det tar tid att acklimatisera sig. Efter frukosten började vi göra oss klara för ytterligare en cache. Denna gången upp på bergskammen på ca 5000 möh. Vi fördelade maten/bränsle mellan oss. På med all utrustning och sedan vandrade vi ut från lägret. Det gick så tungt och flåset gick för högtryck. Strax nedanför de fasta repen kommer det en kontraorder från Elliot, vår huvudguide. Vi avbryter och går ner igen då vi är för slitna. Vi behöver kort å gott vila upp oss efter gårdagen. Snopet var det, men jag klagade inte, för sliten det var jag. Planen var att vila resten av den dagen samt en hel vilodag dagen därpå. För min del kändes det alldeles utmärkt. 
Vägen upp mot bergskammen
Matt, en bit upp i branten
Simon, vår assisterande guide
Tillbakablick mot Basin Camp
Gott om glaciärsprickor
Det var skönt att komma ner, slitna och frusna var det in i tältet och tina upp sig i sovsäcken. Tyvärr fick vi ju inte gjort det vi skulle den dagen men jag var övertygad om att vi skulle lyfta till High Camp dagen efter vilodagen. 
 
GPS-Logg Basin Camp-till ca 4850 möh. GPS måste fått ett frispel denna dag:)
http://www.movescount.com/moves/move160320250
 
Fortsättning följer!
 
Pergite!

Kommentarer
Postat av: Emma

Bästa pappa ❤️

2017-07-02 @ 17:29:21
Postat av: Emma

Bästa pappa ❤️

2017-07-02 @ 17:29:22
Postat av: Kenneth

Tack min dotter:)
Pergite!

2017-07-05 @ 18:29:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0