Träningsvecka 3

Kan ju inte förneka att jag känner mig sliten. Mängden på träningen denna veckan är det inget fel på men det finns mer att önska gällande intevallpassen. Jag har svårt att driva upp pulsen dit jag vill på cykel då jag drar på mig syra i benen. Detta måste jag få ordning på och jag sätter min tilltro till löpningen så i nästa vecka är det dags att smyga igång med detta. 
 
Bara att knyta näven och kämpa på, om 4 månader är det dags för mitt livs utmaning, Denali. Jag skall komma ditt i mitt livs form, så är det bara.
 
 
 
 
2x150 min backträning 30 kg i säcken
1x210 min backträning/uppdragsträning:)
1x60 min styrketräning
2x120 min styrketräning/intevaller cykel
 
Totalt: 810 min
 
Pergite!
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Roddmaskin C2 concept är ett utmärkt intervall verktyg. Mycket lätt att få upp pulsen riktigt högt.

2017-01-22 @ 16:32:00
Postat av: Anonym

Roddmaskin C2 concept är ett utmärkt intervall verktyg. Mycket lätt att få upp pulsen riktigt högt.

2017-01-22 @ 16:32:01
Postat av: Kenneth Lövgren

Hejsan "anonym";)
Tack för tipset! Skall testa i nästa vecka.
Pergite!

2017-01-22 @ 19:27:53
URL: http://aconcagua.blogg.se/
Postat av: Emelie

Vad är det för bolag du kommer att resa med? Adventureloverrs?
Såg lite snabbt på deras sida att man ska räkna med 50kg i vikt inkl ev pulka som man drar efter sig, är detta något du/ni kommer att tillägga i er träning framöver? Det är ju riktigt tufft att ha något släpandes efter sig viktmässigt + att även ha en hel del vikt på ryggen.

Bloggen är f.ö riktigt intressant och inspererande!

2017-01-22 @ 21:18:46
Postat av: Kenneth

Tack Emelie och välkommen till bloggen:) Visst åker jag med Adventure Lovers. Har inte tränat något med pulka samt snöskor men räknar med att jag fixar det när jag väl är på Denali. Bara att du påminner mig gör att jag skall ta en funderare till på detta å kanske prova på innan;)Tänker i alla fall att bygga på vikten i ryggsäcken till minimum 35 kg.
Pergite!

2017-01-23 @ 12:13:07
Postat av: Peter

Ser bra ut Kenneth! Kör hårt nu :)

2017-01-28 @ 12:04:09
URL: http://happyhiker.se
Postat av: Peter

Jag håller för övrigt med Emelie med frågeställningen. Jag hade absolut kört dragövningar på gymet med släde samtidigt som jag bär ryggsäck+viktskivor på ryggen. Det är min plan inför Denali iaf. Alternativt typ släpa en lastpall efter sig utomhus på en grusplan. Träna så likt det arbetsmoment man ska utföra = bra förberedelse.

2017-01-28 @ 12:06:02
URL: http://happyhiker.se
Postat av: Anonym

Tjena Peter,
Tack för det:) Jepp, skall rigga några band på gymmet och testa. Rapport kommer. Tack för att ni tipsar:)
Pergite!

2017-01-29 @ 13:34:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0