Träningsvecka 14

Vid denna tiden om fyra veckor sitter vi på flyget till Anchorage. Det närmar sig med stormsteg. Formen är god och jag är redo. Nu gäller det att hålla igång tärningen med fokus på i första hand backpass samt intervallträning. 
 Veckan startade med 6 vändor upp/ned för Kinnekullebacken å 1400 höjdmeter, ett riktigt bra pass. I tisdags sprang jag två varv på en slinga på Kinnekulle som inkluderade löpning upp och ned för slalombacken. Det passet var riktigt tufft och innehöll 700 höjdmeter. Igår var jag upp och tränade ett pass med Martin och svetten lackade medan vi klarade av 1200 höjdmeter. 
 
Prio ett nu är att hänga i med träningen å framför allt, hålla sig frisk. All utrustning ligger huller om buller i ett rum och i påskhelgen skall jag strukturera upp det hela så det blir lite ordning å reda. Saknar några saker och jag väntar leverans av fuktspärrstrumpor i mitten på nästa vecka. 
 
1x150 min backträning 33 kg i säcken
1x60 min löpning i kuperad terräng
1x60 min styrketräning
1x90 min styrketräning/intervaller
1x180 min backträning 30 kg i säcken
1x60 min löpning/intervaller
 
Totalt: 600 min
 
Pergite!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0