Träningsvecka 35

Återstart av riktigt seriös träning har var målsättningen denna veckan. Och oj oj vad lätt det går att träna när motivationen är på topp. Mot Denali! Men lugnt å fint, bygga upp träningsmängden sakta men säkert. Två backpass med 26 kg i ryggsäcken blev det i veckan. När jag anlände till Kinnekullebacken i onsdags var jag glad som ett barn på julafton, yes, nu är det dags igen. Backen stod och väntade på mig;) I övrigt har det blivit en blandning av löpning/intervaller/styrketräning. Intervallpasset i tisdags var tufft. Har inte tränat med så hög puls på ett bra tag så det kändes:) En riktigt skön start och kroppen känns bra, inte i toppform men dit kommer jag, det vet jag och jag är beredd att göra vad som krävs. Jag kan och jag gör!
 
I veckan har jag även varit på en hälsoprofilbedömning med konditionstest och jag hade bra värden. Hade i och för sig inte väntat något annat men det var kul att få det på pränt. Jag har en riktigt bra plattform att stå på och det tänker jag förvalta på bästa sätt. 
 
I måndags fick jag ett glatt besked, jag har blivit antagen till Denali West Buttress Expedition. Jag har fått fylla i ett omfattande ansökningsformulär om min tidigare erfarenhet som dom sedan synat i sömmarna. I morgon skall jag betala in anmälningsavgiften på 1500 USD. Även denna gång åker jag med Adventure Lovers och expeditionen finns beskriven här: 
 
http://www.adventurelovers.se/resa/denali/
 
Det som glädjer mig lika mycket som att jag klättra Denali är att Martin och Stefan skall med. Bägge två var med senast på Elbrus och det är personer som jag litar på till 100%. Kort å gött, goa gubbar som ställer upp i vått och torrt:)
 
Denali toppkam
 Denali West Buttress leden
 
1x 90 min styrketräning/cykel
1x60 min styrketräning
2x90 min backträning 26 kg i ryggan
1x60 min löpning
1x60 min löpning/intervaller
 
Totalt: 450 min
 
Pergite!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Va roligt :) Lycka till till er allihopa.

Cathrine Olavesen

2016-09-06 @ 12:01:13
Postat av: Kenneth

Hallå där Cathrine. Tack för det, det är bara att hänga med i bloggen. Skall göra mitt bästa:)
Pergite!

2016-09-06 @ 20:23:49
Postat av: Magnus Lindkvist

Häftigt Kenneth! Jag hade gärna följt med men datumet passar dåligt för mig. All lycka till er, hälsa Martin! /Magnus

2016-09-09 @ 12:19:16
Postat av: Kenneth

Tjenare Magnus,
Tack!
Vad kul att du tittar in;) Vilka fina minnen vi har tillsammans!
Synd att du inte blir med. Jag får reka åt dig så klättrar du henne en annan gång:)

Pergite!

2016-09-09 @ 17:15:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0