Elbrus!

Träningen inför min expedition till Elbrus rullar på. När jag åker kommer jag att vara redo för Europas Seven Summit. Även denna gången åker jag med Adventure Lovers, 
 
http://www.adventurelovers.se/
 
Avresedag är 27/6 och expeditionen är två veckor lång. Vi kommer att vara 10 klättrare och 3 expeditionsledare. Som en förberedelse inför detta kommer jag att åka till Jostedalen i Norge för träning på Jostedalsglaciären. Detta är Europas största fastlandsglaciär och är ca 10 mil lång och en bredd på ca 15 km samt tjocklek ca 500 meter. Denna förberedande tur är i början av Juni vilket känns toppen. Träning på is är något jag verkligen behöver. Jag förväntar mig en lärorik tur å dessutom är det fantastiskt vackert där.
 
Idag har jag varit och kört ett backpass på Kinnekulle i snöstorm. 
 
Pergite!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0