Acklimatiseringstur till HC! Del 3

Ryggan var packad med de mesta prylarna som skulle upp till HC, 3800 möh. Vi skulle upp ytterligare 600 höjdmeter mot gårdagens acklimatiseringstur till Mushroom Rocks. Efter en stärkande grötfrukost var vi åter iväg på tur. Jag kände rätt så snart att det skulle bli en tung dag för mig. Pulsen rusade mycket och jag svettades kopiöst. Det var bara att kämpa på å det var gött när vi kom fram till flygplatsen för där var det dags för en fika:)
Efter platån vek vi av brant uppåt och flåset blev bara värre och värre. Flera gånger stannade jag till för att återfå normal andning. Nästa vätskepaus kom återigen väldigt lägligt. 
Strax innan vi kom fram till HC passerade vi en snöbrant å det tog en bra stund att ta sig upp det sista biten. 
När vi kom fram till HC var jag duktigt sliten. Vi packade upp la prylarna vi skulle lämna i ett plåtskul. 
Molnen skingrades å Elbrus tittade fram och välkomnade oss:)
Efter en skön vila vände vi nedåt igen. I snöbranten händer det en olycka. Peter slinter till på något vis och tar emot med staven och axeln hoppar ur led. Jag är ca 20 meter bakom när det händer och ser inte olyckan men förstår snabbt att något har hänt. Peter sitter i snön. Jajesh ropar till Peter att han skall böja sig framåt och pendla med armen för att få den att hoppa rätt. Peter kommer upp på ostadiga ben och samlar sig lite och lutar sig framåt och pendlar kraftig med armen å vips så hoppade den rätt. VIlken otur å vilken tur att det löste sig. Peter gör en prestation nedåt med sviterna efter skadan. 
 
När vi kommer ner kan jag konstatera att jag haft en skitdag där det mesta gått tungt. Men det är bara att ta nya tag för det kommer nya dagar:)
 
GPS-logg från turen: 
 
http://www.movescount.com/moves/move113432727#!
 
Fortsättning följer:)
 
Pergite!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0