Träningsvecka 49

En träningsvecka med lite problem. Förra söndagen körde jag ett grymt bra intervallpass och i veckan har det kommit ett bakslag i form av problem med ena vaden. Kort å gott en överansträning vilket gjort att det bara blivit ett intervallpass denna veckan. Känns inte kul att inte kunna köra som jag vill. I torsdags skulle jag kört ett intervallpass men efter nära en timmes uppvärmning gav jag upp och sa till mig själv, inga dumheter nu så en lätt överansträning får större konsekvenser. 
 
Nåväl, dagens intervallpass gick "lugnt" tillväga och det var mycket att känna sig för och känslan var ok men inte mer än så. Nu blir det linimentbehandling och streching var dag. 
 
I förra veckan damp det ner ett mejl från Icelandair som berättade att vårt flyg från Island till Anchorage var inställt. Så det kan bli. Vår researrangör Ticket löste det hela och nu flyger vi via Seattle innan vi väl kommer fram till Anchorage ca 5 timmar senare än ursprungsplanen. 
 
Jag leder kampen om månadens designer på Suuntos hemsida;) ta en titt och lägg gärna en röst på "min" klocka.
 
http://www.suunto.com/sv-SE/Anpassa-din-egen-sportklocka/Suuntos-designgalleri/
 
Klicka på "månadens designer" å sedan heter klockan "Denali Summit".
 
Denali West Buttress route
 
2x90 min styrketräning cykel/gåband med packning
1x60 min styrketräning
1x120 min backträning 30 kg i ryggan
1x60 min löpning
1x60 min löpning med intervaller
 
Totalt: 480 min
 
Pergite!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0