Backpass med stegjärn!

 
Äntligen dags för ett alpint pass i Falköping. Så gott att höra snön/isen knarra under stegjärnen. Falköping Alpin har gjort ett jättejobb som sprutat snö i den branta nedfarten samt barnbacken. Jag höll till längst ut till höger. 
Ryggan vägde sina 30 kg och svetten lackade. Det var premiär i min nya skaljacka från 2117 of Sweden. Kändes riktigt bra. 
 
Efter 2 1/2 timma hade jag  gjort en rejält träningspass och avslutade med några "self arrest" med isyxan. Bra träning i att få stopp om man faller. 
 
Dessutom fick jag en fin solnedång
 
Jag längtar redan tillbaka:)
 
Pergite!
 

Kommentarer
Postat av: Johan Bystedt

Ser riktigt trevligt ut och vilket passande väder för utomhusaktivitet :) Går själv i shoppingtankar och undrar således om dina stegjärn är bra och om de passar vilka kängor som helst eller kräver klättringskängor med tåklack

2016-12-28 @ 18:15:55
Postat av: Kenneth

Hej Johan,
Det behövs klack för att sätta på de stegjärnen (Black Diamond) jag har. Dom har några år på nacken och mittcentreringen i fram har blivit väl rörlig så jag kommer att köpa ett par nya i god tid innan avfärd till Denali.
Val av kängor+stegjärn beror på var du skall använda dom? Kängorna på bilden är La Sportiva Spantik en högalpin och mycket varm känga men väger en del, 2,3 kg samt att stegjärnen väger något kg. Det går att finna betydligt lättare kängor+stegjärn men valet hänger på var du skall använda dom. Kontakta mig gärna via mejl [email protected]

2016-12-28 @ 18:47:14
URL: http://aconcagua.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0