Expeditionen avslutas! Del 11

Efter en god natts sömn var det persedelvård som gällde. Å så här såg det ut i tältet innan vi fick ut grejorna på tork. Min säng är till vänster å syns inte i bild men där var det ordning å reda:)
Det var hyggligt väder en bra bit in på eftermiddagen men sedan hopade sig molnen och det kom lite nederbörd. Vi packade våra grejor för att lämna BC dagen därpå. Jag duschade för första gången på 11 dagar, så gött. En glass satt även fint:)
En som göttar sig i BC.
 
Sent på eftermiddagen var vi bjudna på avslutningsfest hos en av våra guider. Vi gick en bra bit från BC innan vi kom fram och det serverades lamm med diverse tillbehör. 
Efter mörkrets inbrott gick vi åter till BC där vi avslutade kvällen med en flaska skumpa. 
 
Dagen därpå trodde vi att vi skulle få en likadan tur med lastbil som när vi kom men det hade regnat så mycket under natten att vägen hade blivit förstörd. Vad bra tänkte jag, slippa en likadan skräckfärd:) Vi packade in våra väskor i en jeep och började sedan traska mot närmsta väg vilket tog någon timme och därefter hoppade vi in i vår minibuss som tog oss till Kislovodsk. 
 
 
Detta är slutet på denna reseberättelse och jag vill tacka hela det fantastiska gäng som jag fick dela denna expeditionen med. Det är ett privilegium att ha fått uppleva detta tillsammans med er. Ett stort tack och på återseende till:
 
Cathrine, Jayesh, Janne, Christoffer, Magnus, Stefan, Tomek, Peter, Jonas, Andreas samt "min vapendragare" Martin. 
 
Stort tack till våra guider: Olga, Costa, Micke, Alim samt Oleg.
 
Tack till min coach Johan som hjälpt mig med mina förberedelser (nästa expedtion blir du BC chef!)
 
Avslutningsvis ett speciellt tack till Micke på Adventure Lovers, du levererar alltid!
 
 http://www.adventurelovers.se/
 
Vad händer nu då? Jo jag softar för närvarande och njuter av saker som att kunna gå på en toalett mitt i natten, träffa mina nära och kära varje dag. Vilket nästa berg blir vet jag inte idag men funderingarna går kring följande berg: Denali, Mustagh Ata, Pik Lenin, Huascaran samt Mont Blanc. Dessutom finns Cho Oyu där också. Kommer att träffa Martin om ett tag och då skissar vi förmodligen fram en plan:) Håll utkik i bloggen för rätt vad där är så kommer nästa berg. 
 
Vackra Elbrus
 Tillsammans nådde vi toppen!
 
 
Tack till dig som följt/följer bloggen och tack för alla uppmuntrande kommentarer. 
 
Pergite!
 
 

Kommentarer
Postat av: Peter

Vilket bra jobb du har gjort på sammanställningen, riktigt utförligt och väl dokumenterat! Härlig läsning! /Peter

2016-08-08 @ 22:40:26
URL: http://happyhiker.se
Postat av: Peter

Vilket bra jobb du har gjort på sammanställningen, riktigt utförligt och väl dokumenterat! Härlig läsning! /Peter

2016-08-08 @ 22:45:17
URL: http://happyhiker.se
Postat av: Kenneth

Tack Peter! Ser fram mot din berättelse och film:)
Pergite!

2016-08-21 @ 17:22:42
URL: http://aconcagua.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0