Träningsvecka 44

Denna vecka har det varit en skön återhämtningsvecka. Skönt att ladda batterierna. Kommande vecka skall jag försöka ladda på igen med mycket träning. Imorgon är jag ledig från jobbet och skall ta en rejäl cykeltur, siktar på mellan 7-10 mil.

I fredags var jag i Göteborg och handlade utrustning på Fjällsport som har det mesta för äventyr i bergen. Köpte karbinhakar, pannlampa, jumar, klättersele samt ett träningsrep på 50 meter. Denna vinter skall jag börja träna på isklättring. Detta måste jag lära mig om jag skall till Cho Oyu hösten 2017.
 
I Göteborg träffade jag Stefan som skall iväg till Aconcagua om ett par månader. Han kommer även att ingå i expeditionen till Elbrus nästa sommar. Vi avnjöt en god lunch tillsammans med mycket mycket snack om hans stundande bestigning av Aconcagua. 
 
Viktnedgången går som den skall, vågen visar nu 84,5 kg. 4,5 kg kvar till målvikten 80 kg. Där skall jag vara vid årsskiftet. 

2x60 min styrketräning
1x90 min cykel

Totalt: 210 min

Pergite!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0