Träningsvecka 48-2 veckor kvar!

Ytterligare en riktigt bra träningsvecka. I måndags körde jag ett rejält tempopass där jag avslutade med en timmas cykel med intervaller. Brände av allt jag hade vilket medförde att passet dan därpå blev mycket lugnt. Viktig lärdom, gör man slut på all energi i kroppen krävs det mer än en dag för att bygga upp energiförråden igen. Veckans höjdpunkt var dagens långpass tillsammans med Martin. Vi var uppe i Hallsberg och körde i trappan som vi använt oss av tidigare. Förra gången körde vi 10 vändor men denna gången drog vi till med 15 stigningar i trappan. 427 trappsteg x 15= 6405 trappsteg blev det innan vi var klara. Detta tog 5 timmar och 3000 höjdmeter avverkades med en snittpuls på 114 och peak 153 per minut samt 1717 kalorier förbrukades. Formen känns bra och nu är det bara att spotta i nävarna å köra på:)
1x120 min multipass, cykel/styrketräning/rodd
2x90 min multipass cykel/styrketräning/rodd
1x90 min backpass 25 kg
1x60 min trekking 25 kg
1x300 min trappan Kvarntorp.
 
Totalt: 750 min

Kommentarer
Postat av: Joel

Jag får önska dig en god tur! När du sedan står på toppen kan du konstatera att du nog är den högst belägsna människan i den stunden.

Ett litet utbyte av erfarenheter. Jag brukar se till att trappa ned på träningen ett par veckor innan jag åker, för att inte träna alls ett par-tre dagar innan avresa. Man vill inte vara övertränad på berg, då du inte kan återhämta dig på hög höjd.

2014-12-06 @ 07:48:05
Postat av: Kenneth

Tack så mycket Joel! Visst är det så, når jag toppen står jag i den stunden högst i världen:) Tack för tipset! Nedtrappning av träning ligger med i planen. Håller med dig, man blir inte direkt starkare på hög höjd:)
Pergite!

2014-12-06 @ 16:13:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0