Träningsvecka 44-6 veckor kvar.

Det känns att min Aconcagua expedition närmar sig. Min mentala förberedelse ökar för varje dag som går. Träning rullar på enligt plan å det mesta känns ganska bra. Igår var jag i Falköping och körde 10 vändor upp/ner i slalombacken, de första 7 utan ryggsäck och de 3 sista med 20 kg på ryggen. Optimalt skulle jag haft ryggan alla vändor men försöker vara klok å spara knät. Motivationen att träna är på topp. Nu skall jag ta träningen en snäpp upp i intensitet, mer power i träningen och verkligen köra hårt med konditionen.
 
Följer vädret på där borta i Sydamerika. I Mendoza som är dit vi kommer är det varmt och skönt, 25-30 grader. Vid insteget till Aconcagua är det 5-10 plusgrader och på toppen -23--29 grader kallt. Lägg där till en vindeffekt på 25 meter per sekund så motsvarar detta ca -50 grader. I slutet av november och in i december brukar vädret bli stabilare och varmare. http://www.mountain-forecast.com/peaks/Aconcagua/forecasts/6962
 
Bara att välja väg:)
2x90 min cykel/styrketräning
1x120 min cykel/styrketräning
1x90 backe
1x210 min backe
 
Totalt: 600 min

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0