Träningsvecka 24-28 veckor kvar.

När det gäller träningsmängden denna veckan är den i underkant men jag har fått till ett par kanonpass i alla fall. Var i Kinnekullebacken igår, utan packning, och körde slalombacken 5 gånger upp och ner i gott tempo. Riktigt ovant att inte ha rycksäcken på. Idag körde jag ett multipass och avslutade 24 km tempopass på cykel. Härligt flyt i cyklingen och en snittfart på 26 km i timmen. Innan cykelpasset hade jag börjat med styrketräning 1 tim och trekking 1 timme med hela 32 kilo i ryggsäcken.
 
Martin och jag har satt en plan för en tur till Norska fjällen, Jotunheimen. Vi åker dit 5/7 och planen är att testa vår styrka på två berg med en vilodag där vi har tänkt gå en glaciärvandring så vi får träna med stegjärnen på.
 
Vågen visar 86,3 kg.
 
1x30 min löpning
1x90 min styrketräning
1x60 min backe 28 kg.
1x90 min backe utan packning. 1100 höjdmeter.
1x180 multipass. Styrketräning, trekking samt cykeltempo.
 
Totalt: 450 min.
 
När vi bokade flyget tingade vi även stolsplats på höger sida i planet. Inflygningen till Santiago går intill Aconcagua och vill vi ha bra sikt.
Pergite!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0