Mendoza - Acklimatiseringsturen

I läger 3 på 4000 möh tillbringar vi 2 nätter.Helt fantastiska vyer, så bedårande vackert. Dags för en dagstur igen, denna gång upp till 4700 möh. Denna dag tycker jag att det känns lite bättre igen.
 
4700 möh med Aconcagua i bakgrunden.
 
 
Efter detta är denna del av expeditionen klar. Vi skall vara acklimatiserade för ca 4300 möh. För min del tycker att det inte riktigt gått som jag har velat men det är bara att komma igen.  Vid utmarsch från dalen har jag riktigt ont i halsen och tror att jag hostat sönder slemhinnorna men det visar sig vara något annat, mer i nästa del.
 
Avslutningsvis en bild på Martin, i Foppatofflor, på 4000 möh, götta sig i solens sken.
 
Pergite!

Kommentarer
Postat av: Eivor

Hejsan Kenneth, tack sa mycket for den mycket intressanta berattelsen och fina bilder. Det maste ha varit helt fantastiskt.

2013-01-29 @ 11:55:48
Postat av: Kenneth

Tack,Det kommer mer. Det känns så långt borta, nästan lite overkligt. Är du i Sverige?

2013-01-30 @ 07:46:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0