Maten - Banjo (toalett)

Jag har fått frågor om några saker som jag nu redovisar, Vad käkade vi på berget? Ingen ala carte meny men helt ok.
 
Frukost: Musli eller gröt.
Lunch: Pasta med tonfisk/torkad köttfärs etc
Middag: likadant som lunchen.
 
På höjder över 5000 åt vi frystorkat, lunch och middag. Tillsätta vatten i en påse och låta stå i 10 min och sedan färdigt att äta, praktiskt och ingen disk. Många olika rätter fanns, stenbitsgryta, torskgryta, kebabgryta, pasta provance, för min del tyckte jag att det smakade ungefär samma oavsett vad det var. Märket var Real. Detta betyder att vi åt ca 2000 kcal per dag, till detta kommer eventuella bars etc. Min gissning är att vi brände minst 5000 kcal per dag å då är det inte så konstigt att jag tappade 8 kg på berget.
 
 
 
 
Hur gjorde vi med Banjo på berget? På första turen byggde vi en Banjo i varje läger, brände papper, täckte över och lämnade i bra ordning. På Aconcagua var det dock tuffare. Fick fick var sin bajspåse när vi gick in i nationalparken. Inget bajs fick lämnas på berget utan det skulle redovisas i BC. Således byggde vi en Banjo i varje läger och tog sedan med oss detta på vägen ner.  Bara att gilla läget och berget blir renare.
Banjobesök

Kommentarer
Postat av: Eivor

Det ar sa underbart att veta hur otroligt noga dom ar med att naturen skall vara fri fran att nedsmutsas.

2013-02-04 @ 12:05:10
Postat av: Kenneth

Ordning och reda. Det var rent på berget i stort.

2013-02-04 @ 20:30:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0