Hjältar, finns dom?

När vi växer upp så har vi säkert våra hjältar att se upp till och glädjas med. Det kan handla om seriefigurer eller idrottspersoner eller varför inte Mamma, Pappa eller storasyskon. Hjältarna tenderar till uppenbara sig färre gånger ju äldra man blir. I går var det match i Skara ishall och Playoffkval till division 1 i Ishockey. Skara IK möter då laget som slog ut dom förra säsongen Värnamo. I en gastkramande match tar Skara ledningen med 1-0 genom Andreas Ada Adolfsson. Värnamo kvitterar och gör sedan även 1-2 med bara 2 min kvar att spela. Huvudet hänger och det känns uppgivet. Skara tar ut målvakten och med 30 sek kvar kvitterar Skara genom Robin Klasson. Sekunderna innan kvitteringen har Värnamo missat ett öppet mål med någon centimeter och i stället för 1-3 står det nu 2-2 vid full tid. 3 minuter in på sudden death avgör Jimmy Modén för Skara och taket lyfter i Skara ishall. Vi har fått se en helt fantastisk ishockeymatch där Skaras målvakt Rasmus Sundén gör en kanonmatch.
 
Match 2 i Värnamo slutar med seger med 4-3 efter en heroisk kämpaglöd av hela laget. Vi är klara för Playoff 2 till division 1.
 
Mina hjältar kommer inte så ofta till mig men två matcher i rad har ni kommit till mig.Stort tack till hela laget för underhållningen!
 
Så svaret på frågan, Hjältar finns dom? Jepp!
 
Ada, 1-0 omgiven av fans.
Robin 2-2 med fans
Jimmy 3-2 och Rasmus.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Emma, lilla hjärtat

Fint skrivet pappa.

Och ja hjältar finns. Du och mamma är mina!

Kramar

2013-02-23 @ 01:48:40
Postat av: Kenneth

Tack Emma! Vad glad jag blir!
Kram!

2013-02-23 @ 10:42:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0