Camp Canada - Nido de Condores 5600 möh

Vi äter frukost och packar och skall lyfta till nästa läger Nido de Condores på mäktiga 5600 möh, nu börjar det bli riktigt högt. JR beslutar sig för att avbryta, tråkigt men rätt beslut på grund av feber, halsont mm. Inte kul och detta betyder att han får kliva ner till BC och invänta oss.
 
Vi börjar vår vandring mot Nido och jag tycker att det känns bättre under hela turen. Efter 4 timmar är vi framme och vi har en planerad vilodag där. Skönt tycker jag för jag inser att jag behöver all vila jag kan få. Vi reser våra tält och käkar. Väderleksrapporten kommer och ett fönster öppnar sig om två dagar vilket betyder att vilodagen stryks för att dagen därpå lyfta tll high camp, Coldera 6000 möh. Detta känns inte bra för mig men det är bara att gilla läget. Efter väderfönstret skall det vara tre dagars snöstorm så vi har inget val.
 
På väg mot Nido de Condores
Framme i Nido de Condores
Acontoppen i mitten på bilden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0